מערכת LeadManager מאפשרת לשלוח הודעות SMS בשלושה אופנים:
- הודעת "תודה" אוטומטית לליד נכנס.
- הודעת התראה אוטומטית למשתמשי המערכת על ליד נכנס.
- שליחת "תבנית סמס" יזומה לליד אחד או יותר בו זמנית.
ישנם סוגים שונים של התראות אוטומטיות בסמס ללידים / רשומות במערכת, עליהם נרחיב במדריך זה.
הערה: על מנת להפעיל את אופציית הודעות SMS בחשבונכם יש לרכוש תחילה בנק הודעות (כמות הודעות ללא הגבלת זמן). תוכלו למצוא את מחירון הודעות ה- SMS בחוזה השימוש.
הגדרות ראשוניות
לפני תחילת העבודה עם הודעות סמס במערכת ליד מנג'ר, יש להגדיר את ההגדרות הראשוניות של מודול הודעות ה- SMS.
יש לבצע את הפעולות הבאות:
- הערה חשובה: על מנת לשלוח הודעות SMS ממספר טלפון כלשהו, תחילה יש לבצע תהליך אימות קצר למספר הטלפון המבוקש. לאימות, אנא פעלו על פי ההנחיות בדף זה >
- היכנסו אל מסך ההגדרות, דרך גלגל השיניים, והקליקו על עמוד "דיוור".
- הקליקו על לשונית "סמס".
- מלאו את שם השולח (יכול להכיל רק אותיות באנגלית, ללא תווים אחרים וללא רווחים), ואת מספר השולח (מס' נייד פעיל). פרטים אלו יופיעו אצל מקבל ההודעה.
- בחלק "תבנית להודעות" ביחרו את השדות שיופיעו בהודעת ה- SMS והקלידו את הכותרות שלהם לצידם. שימו לב: שדות אלו רלוונטיים רק להודעת התראה, עבור משתמשי המערכת המקבלים התראה ב- SMS על ליד נכנס.
- הקליקו על "שמירה".
הודעות "תודה" אוטומטיות לליד נכנס
ניתן להגדיר הודעות "תודה" אוטומטיות לליד נכנס, במספר מצבים:
- כאשר ליד נכנס לתוך מערכת Lead Manager
- כאשר ליד מסומן כ"ליד מטוייב" בסיום תהליך טיוב.
- לאחר שליד מנותב ללקוחות באופן אוטומטי.
- לאחר שליד מנותב ללקוחות באופן ידני.
לכל אחד מהמצבים יש להגדיר תבנית SMS אשר תישלח באותו מצב.
הגדרת תבניות סמס
על מנת להגדיר תבניות SMS יש לבצע את הפעולות הבאות:
- היכנסו למסך ההגדרות, ללשונית "דיוור".
- הקליקו על לשונית "תבניות סמס".
- הקליקו על סמל ה- ליצירת תבנית חדשה
4. בחלונית שנפתחת מלאו את הפרטים הבאים:
שם התבנית – שם שמתאר בקצרה את התבנית
תוכן – תוכן הודעת ה- SMS.
ניתן להשתמש באסימונים המוצגים בצד החלונית. כאשר תמקמו את הביטויים המופיעים בתוך סוגריים מסולסלים בהודעה (כולל הסוגריים), כל הודעה תכיל את הערך המתאים בהתאם לנתוני הליד. לדוגמה: {lm_date} יכיל את התאריך והשעה שבה נכנס הליד למערכת.
אם ברצונכם להכניס שדה מתוך השדות שהגדרתם במערכת, יש להזין את מספר השדה בתוך סוגריים מסולסלים (לדוגמה, {123}). את מספר השדה ניתן לראות במסך הגדרת השדות בעמידה עם העכבר על שדה.
הוסף פרטי לקוחות אליהם בוצע הניתוב – כאשר מסומן, והתבנית מופעלת לאחר ניתוב הליד, יתווספו להודעה שמות הלקוחות אליהם נותב הליד. שמות אלו לקוחים מפרטי הלקוח המוגדר במערכת.
הוסף אתר ייצוגי – כאשר מסומן, והתבנית מופעלת לאחר ניתוב הליד, יתווספו להודעה כתובת האתר של כל לקוח אליו נותב הליד. כתובת זו לקוחה מפרטי הלקוח המוגדר במערכת.
הוסף טלפון ייצוגי – כאשר מסומן, והתבנית מופעלת לאחר ניתוב הליד, יתווספו להודעה מספר הטלפון של כל לקוח אליו נותב הליד. מספר טלפון זה לקוח מפרטי הלקוח המוגדר במערכת.
הודעת המשך – תוכן הודעה חלופי. כאשר מבצעים ניתוב ידני של ליד ללקוחות, ניתן לסמן שתישלח הודעת ההמשך במקום התוכן הראשי. למשל, ייתכן שבתוכן הראשי תרצו לכתוב "פרטיך הועברו לטכנאים הבאים:" (כאשר לאחריו רשימה של הלקוחות אליהם נותב הליד) ולאחר מכן תבצעו ניתובים ידניים נוספים ותרצו שנוסח ההודעה שתתקבל אז תהייה "מצאנו טכנאים נוספים המתאימים לדרישותיך, להלן פרטיהם:".
- הקליקו על "שמור".
הגדרת שליחת הודעות SMS תודה ותבניות סמס
שליחת הודעות אוטומטיות נקבעת ברמת הקמפיין והערוץ.
הגדרת שליחת הודעות SMS ברמת קמפיין
על מנת להגדיר שליחת הודעות בקמפיין מסוים, בצעו את הפעולות הבאות:
- היכנסו למסך קמפיינים.
- ביחרו את הקמפיין הרצוי
- הקליקו על לשונית "ברירת מחדל לערוצים" ועל סמל ה- לצורך עריכה. כאן תגדירו ברירת מחדל לערוצים שתחת הקמפיין, כאשר תוכלו להגדיר הגדרה שונה לערוצים ספציפיים.
- תחת "הודעות אוטומטיות", בכל אחת מהאפשרויות הבאות בחרו תבנית הודעות:
שלח סמס "תודה" אחרי קליטה – הודעה שתישלח לאחר כניסה של ליד למערכת המכיל מספר טלפון תקין.
שלח סמס "תודה" אחרי טיוב – הודעה שתישלח לליד לאחר טיוב מוצלח (הקלקה על הכפתור הירוק "ליד מטוייב" בתהליך הטיוב ע"י המטייבים), במידה וקיים מספר טלפון תקין (רלוונטי עבור חשבון המשתמש במודול טיובים)
שלח סמס "תודה" לאחרי ניתובים אוטומטיים – הודעה שתישלח לליד לאחר שנותב באופן אוטומטי ללקוחות.
שלח סמס "תודה" לאחרי ניתוב ידני – הודעה שתישלח לליד לאחר שנותב באופן ידני ללקוחות.
- הקליקו על "שמירה".
הגדרת שליחת הודעות SMS ברמת ערוץ
* אופציה זו רלוונטית במקרים הבאים:
- אם לא הגדרתם שליחת הודעות SMS ברמת הקמפיין.
- אם אתם מעוניינים להגדיר שליחת הודעות ב SMS שונה בין ערוץ לערוץ ולדרוס את הגדרות הקמפיין.
על מנת להגדיר שליחת הודעות SMS לערוץ מסויים, בצעו את הפעולות הבאות:
- היכנסו למסך קמפיינים.
- הקליקו על הקמפיין הרצוי.
- הקליקו על הערוץ הרצוי ובתיבה שנפתחת משמאל הקליקו בסמל ה- לעריכה.
- בתיבה משמאל הסירו את סימון ה- מהאפשרות "לפי ברירת מחדל" שליד "הודעות אוטומטיות ללקוחות".
- בחרו תבניות SMS לכל אפשרות (בדומה לשלב 4 בהגדרת הודעות SMS ברמת הקמפיין, שתואר לעיל).
- הקליקו על "שמירה".
שליחת הודעת "תודה" לאחר ניתוב ידני
כאשר מבצעים ניתוב ידני של לידים ללקוח או למספר לקוחות, מופיעה בתחתית תיבת הניתוב האפשרות לשלוח הודעה לליד, כמוצג בצילום המסך להלן.
במידה וליד זה כבר נותב ללקוח כלשהו, ניתן לבחור ב"הודעת המשך" במקום ב"הודעה רגילה", על פי מה שהוגדר בתבנית ה- SMS לעיל.
שימו לב: במידה ובערוץ מוגדרת שליחת הודעת SMS לאחר ניתוב ידני, האפשרות "הודע לליד בסמס על הניתובים שבוצעו" תהייה מסומנת אוטומטית ברגע שתסמנו לקוח לניתוב, אך כמובן ניתן לבטל זאת.
צוות תמיכה
Lead Manager
מערכת ניהול לידים המתקדמת בישראל