מודול משימות והתראות – מדריך למשתמש
30 אוגוסט, 2015
עדכוני גירסה ושדרוגים במערכת – נובמבר 2015
20 נובמבר, 2015

חיבור נתוני Google Adwords ValueTrack למערכת LeadManager

בעזרת מערכת ליד מנג'ר תוכלו לקבל נתונים מתקדמים מהפעילות הממומנת שלכם בגוגל אדוורדס. ייתכן שרוב ההשקעה הכספית שלכם בקמפיינים בגוגל אינה מניבה תוצאות המתבטאות במכירה, ואתם לא מודעים לכך כלל! מערכת ליד מנג'ר מאפשרת לכם לדעת אילו מילות חיפוש הניבו לכם הכי הרבה מכירות (ולא רק לידים נכנסים), ובכך מסייעת לכם להשקיע את כספכם בפרסום אפקטיבי. לקסם הזה קוראים ValueTrack.

מה זה ValueTrack?

מנגנון ValueTrack של Google Adwords מאפשר לכם לקבל מידע על מודעות Google שהפניתם לאתרכם. בעזרת פרמטרים המגיעים ב- ValueTrack תוכלו לדעת, למשל, מאיזה מילת חיפוש הגיעו לידים מקמפיין ספציפי, מאיזה מכשיר בוצעה הגלישה (נייד, טבלט או מחשב), דגם המכשיר, מיקום הגולש (כאשר הקמפיין שלכם ב- Google Adwords ממוקד מיקום), ועוד פרמטרים רבים נוספים.

לרשימת הפרמטרים המלאה, תוכלו לקרוא במאמר העזרה של Google Adwords בכתובת: https://support.google.com/adwords/answer/2375447?hl=iw

כיצד להשתמש ב- ValueTrack של Google Adwords על מנת להעביר את הנתונים למערכת LeadManager?

על מנת להעביר את הנתונים המתקבלים ב- ValueTrack של מודעותיכם ב- Google Adwords, יש לבצע הגדרות בשלושה שלבים:

  1. הגדרת המודעות. יש להגדיר את מודעות ה- Google שלכם, כך שישלחו את המידע הרצוי בהקלקה עליהן. ניתן לבצע זאת בשני אופנים:

א. הגדרה ספציפית של המודעה: ניתן להגדיר את כתובת היעד של מודעות ה- Google באופן שיכיל את הפרמטרים הרצויים. למשל, אם מעוניינים לשלוח את מילת המפתח, יש להגדיר את יעד המודעה לכתובת:

https://www.mysite.co.il/landingpage?keyword={keyword}

כאשר הביטוי {keyword} הנמצא בסוגריים מסולסלים, מציין למערכת Google Adwords שעליה להעביר את מילת המפתח על פיה בוצע החיפוש. כמובן ניתן להמשיך ולהוסיף את שאר הפרמטרים הרצויים, כגון ספק (lm_supplier) וכלי פרסומי (lm_bc) בהמשך הכתובת, ע"י הפרדה בעזרת התו &. דוגמה:

https://www.mysite.co.il/landingpage?keyword={keyword}&lm_supplier=1234&lm_bc=3322

אין כל חשיבות לסדר הפרמטרים בכתובת.

ב. הגדרת תבנית מודעות: ניתן להגדיר בתוך מערכת Google Adwords את תבנית המודעות, כך שכל המודעות באותה קבוצה יכילו את הפרמטרים ביעד של המודעה, ובכך להימנע מלבצע שינוי בכל מודעה בנפרד. למידע נוסף על ביצוע פעולה זאת היכנסו למאמר העזרה בכתובת:

https://support.google.com/adwords/answer/2375447?hl=iw

  1. הגדרת השדות המתאימים במערכת LeadManager. יש להגדיר את השדות שהוגדרו ב- ValueTrack של מודעות Google Adwords שלכם, בתוך מערכת LeadManager על מנת לשמור את הנתונים.
  2. חיבור השדות לערוצים. יש לחבר לכל ערוץ רלוונטי (כלומר, ערוץ שמקבל לידים שמגיעים מתוך מודעות Google), את כל השדות שהגדרתם. הגדרה זאת מתבצעת בתוך מסך "קמפיינים", בערוץ הרלוונטי, תחת לשונית "התממשקות". יש לוודא כי מעניקים לשדה בערוץ את אותו "שם שדה בטופס" כפי שמוגדר בקישור היעד של המודעה. כלומר, במידה ומשתמשים בביטוי keyword={keyword} על מנת להעביר את מילת המפתח, במערכת LeadManager יש להגדיר את השדה "מילת מפתח" עם שם keyword, כפי שמופיע בצילום המסך דלהלן:

הגדרת_שדות_בערוץ_מותאם_valuetrack

הערה: הפרמטרים המגיעים ממודעות Google ייכנסו למערכת LeadManager במידה ודף הנחיתה תוכנת להעביר את כל הפרמטרים המגיעים, הלאה למערכת.

לאחר ביצוע ההגדרות, מודעות Google Adwords ישלחו את נתוני החיפוש והמודעה לדף הנחיתה ובכך הנתונים ייכנסו למערכת LeadManager, כמו שמופיע בדוגמה דלהלן:

ליד_עם_נתוני_vlauetrack

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות