מערכת ניהול קשרי לקוחות – CRM
20 אפריל, 2015
שימוש בתוכנת ניהול מכירות
20 אפריל, 2015

קביעת העלות של ליד

איך מחשבים את עלותו של כל ליד?

ליד יכול להיות חסכוני מאוד עבורכם. באופן כללי, המחיר של ליד נע בין $ 5 ל $ 35, תלוי עד כמה קשה היה להשיג יתרון של בלעדיות (אם זה ליד בלעדי או לא). בשורות הבאות נבין כיצד מורכבת עלותו של ליד.

1. פופולאריות מילות המפתח: עלותו של ליד נקבעת על ידי חיפושים הסטטיסטיים של מילת המפתח במנועי החיפוש. ככל שמילת המפתח מבוקשת יותר ע"י הגולשים, כך יהיה מחירה גבוה יותר ממילת חיפוש שאינה מבוקשת כל כך במנועי החיפוש. לדוגמה, ביטויי מפתח כמו "לקבל קרדיט" ו"אשראי חיובי" הם הרבה יותר יקרים מאשר הביטוי "לקבל הלוואה למשך 10 חודשים", כי קצב הביקוש להם גבוה יותר, ולפיכך הם אטרקטיביים יותר.

2. המיקוד הגיאוגרפי: עלותו של ליד מורכבת גם ממכירות הפרסום לקהל היעד. ככל שהפרסום ממוקד לאזור גיאוגרפי מצומצם יותר – כך תהיה עלותו גבוהה יותר. אם הקמפיין מופץ בכל רוסיה, הוא זול יחסית. אך אם קהל היעד של הקמפיין מתרכז רק במוסקבה או סנט פטרסבורג, הקמפיין יעלה יותר בגלל התחרות הגבוהה שיש באזור גיאוגרפי מצומצם. חשוב: פרמטר משמעותי בקביעת המחיר של ליד הוא רמת הביצוע של כל הדרישות הנחוצות בדף היעד.

3. פרמטרים נוספים המשפיעים על עלותו של ליד הם: העלות הממוצעת לכל הקלקה (PPC),
מספר הקלקות לחודש עבור אותן מילות מפתח נדרשות, איך פופולארי לקנות את המוצר או השירות ועוד.

ועכשיו…מחשבים עלות של ליד

להלן דוגמה של חישוב עלות ליד:
נתונים:
עלות לקליק – 3 ₪ (ppc)
יחס המרה של "חשיפה-קליק" בממוצע – 1%.
יחס המרה של קליקים לליד – 5%.
מספר חשיפות לחודש 70,000.

אופן החישוב:
1. מחשבים תקציב קמפיין פרסומי: את מספר הקליקים (1% של מספר חשיפות, כלומר, 700) מוכפל ב – 3 = 2,100 ש"ח.

2. סופרים את מספר הלידים: מספר הקליקים מוכפל באחוז ההמרה של "קליקים-ליד", מקבלים: 700 כפול 5% = 35 לידים.

3. עכשיו מחלקים 2,100 ש"ח ב 35 לידים ומקבלים את הערך של ליד אחד: 6 ש"ח.

 

תנו למערכתLead Manager  לייעל לכם את תהליכי העבודה.

נסו זאת עכשיו, ללא עלות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *