מהו ליד?
המונח "ליד" (lead) הגיע אלינו מן המערב. בעברית, המונח הקרוב ביותר למונח "ליד" הוא "פנייה". כל פנייה שמקבל בעל העסק – בין אם תהיה זו פנייה באמצעות טלפון, מייל, טופס באתר או מקור אחר – מכונה "ליד". ליד עדיין איננו לקוח, אלא לקוח פוטנציאלי. הוא מתעניין. הוא רוצה לשמוע פרטים נוספים. לקוח פוטנציאלי זה יכול להפוך ללקוח "אמתי" במידה ובעל העסק יצליח לשכנעו לרכוש בפועל את שירותיו או מוצריו.
מהו ליד ממוקד?
ליד ממוקד הוא ליד איכותי אשר נוצר בעקבות קמפיין שתוכנו מתמקד בקהל היעד של העסק. כלומר, הפונה לעסק נכלל בקבוצת אוכלוסיית היעד שבה העסק מעוניין להתמקד. למשל, אם העסק מוכר בגדי ים לנשים, אזי "ליד ממוקד" הוא פנייה מאישה המעוניינת לרכוש בגד ים. ליד שאינו ממוקד לעסק זה יהיה, לדוגמה, גבר שמעוניין לרכוש כובע, או אישה שמעוניינת לרכוש שמשיה.
- הקימו חשבון התנסות: 30 ימים חינם! מלאו פרטיכם בטופס ולחצו על כפתור "התנסות בחינם" >
מהו קמפיין פרסומי ממוקד?
קמפיין פרסומי ממוקד עבור עסק זה, המוכר בגדי ים לנשים, יפורסם על גבי פלטפורמות המתאימות לאוכלוסיית קהל היעד – פלטפורמות הפונות לנשים, בעונת האביב והקיץ. יהיה זה צעד לא חכם עבור עסק זה לפרסם את מוצריו במגזינים הפונים לגברים, למשל.
כיצד יוצרים קמפיין פרסומי ממוקד?
קמפיין פרסומי ממוקד יש ליצור באמצעות פילוח מאפייני קהל היעד. על בעל העסק לרשום את כל מאפייניו של קהל היעד הייחודי לעסק שלו:
- פילוח לפי מין: האם רובו המוחלט של קהל היעד מורכב מנשים או מגברים? האם המוצר פונה לשניהם?
- פילוח לפי גיל: מהו טווח הגילאים המאפיין את הקהל? האם המוצר או השירות פונים לילדים, בני נוער, סטודנטים, בוגרים, קשישים?
- פילוח לפי שפה: האם המוצר מתאים לדוברי שפה מסויימת?
- פילוח לפי תחומי עניין: האם המוצר או השירות מתאימים יותר לאנשים עם תחומי עניין או תחביבים מסויימים? לאנשים המתעניינים בטיולים / תכנית טלביזיה מסויימת / ספורט ספציפי?
- פילוח גאוגרפי: האם השירות ניתן רק באזור גיאוגרפי מסויים ולא ניתן באזור אחר?
- פילוח לפי סטטוס סוציו-אקונומי: האם השירות או המוצר מתאימים לבעלי הכנסה נמוכה, ממוצעת או גבוהה?
- פילוח לפי סטטוס משפחתי: האם המוצר או השירות מתאימים לרווקים, הורים לילדים קטנים או אולי לסבא ולסבתא?
אפקטיביות הפרסום המקוון
בתחילת שנות ה-2000 מדדו את האפקטיביות של פרסום מקוון "לפי העין", לפי ניסיון ממסעות פרסום קודמים. כיום, עם עליית רמת הדיוק של מערכות הסטטיסטיקה, הקריטריונים להערכת האפקטיביות של קמפיינים פרסומיים הפכה למורכבת הרבה יותר.
תחום השיווק והפרסום באינטרנט כיום כולל ניתוח סטטיסטי של מס' צפיות, קליקים, המרות ועוד, וזאת במטרה לנתח את מידת המעורבות של המשתמשים (כמו מידת נכונותם לבצע פעולה באתר של המפרסם, למלא טפסים, לרכוש מוצר וכדומה). ידיעת מידת המעורבות של המשתמשים היא חשובה – במידה ומידת מעורבותם היא קטנה מהצפוי, יש לערוך שינויים משמעותיים בקמפיין ובפלטפורמות הפרסומיות (האתר / דף הנחיתה). המטרה היא למקסם את מעורבותם של הגולשים ולמצוא את "הכפתורים" שיעוררו בהם את הרצון לפנות למפרסם.
תנו למערכתLead Manager לייעל לכם את תהליכי העבודה.
נסו זאת עכשיו, ללא עלות:
- הקימו חשבון התנסות – 30 ימים חינם! מלאו פרטיכם בטופס ולחצו על כפתור "התנסות בחינם" >
- זקוקים לעזרה בהקמת חשבון ההתנסות? דברו עכשיו עם צוות התמיכה שלנו: 073-2649111