כיצד להשתמש ברשתות חברתיות ליצירת לידים?
20 אפריל, 2015
הגדלת כמות הלידים מהאתר באמצעות SEO ו- PPC בסיסיים
20 אפריל, 2015

כיצד לבצע מעקב אחר לידים?

מידע על לידים שהועברו למכירה רק לעתים רחוקות מגיע למשווקים אשר יצרו אותם. מה קרה לאותם לידים? כמה לידים הומרו לעסקה? מה קרה למי ש"נשרף"? אלו רק חלק מהשאלות שעולות בעת הפעלת לידים בעסק שלכם. תראו מה נקטו משווקים של חברה מערבית לניהול לידים, כדי לענות על השאלות האלה.

הם פיתחו אסטרטגיה פשוטה לאיסוף המידע הנחוץ אודות הביצועים של אותם לידים: הם החלו בתשאול לגבי רמת שביעות הרצון של הלקוחות, מעקב אחר כל ליד ובדיקת ירידת ערוצי המכירות.

5 שיטות העבודה שיושמו בהצלחה

1. יש לשאול שאלות נכונות. זה הכרחי לצורך השוואה מול שאלות ספציפיות. צוות המשווקים בילה הרבה זמן בתכנון השאלות שהופיעו בשאלון. הם רצו לשאול כל קונה פוטנציאלי את אותן השאלות בכל מצב, כדי לעודד אותו להשוות "תפוחים לתפוחים" בכל קמפיין.
מסתבר שכשאתה שואל את אותן שאלות שנה אחר שנה, אתה מקבל נתוני מגמה מדהימים.
השאלונים היו מוגבלים ל 10-15 שאלות, כך שהם לא נראו מסורבלים מדי. כדי לבחור מתוך רשימה של השאלות הנכונות, יש לבחון היטב כל שאלה, כדי לברר האם היא תספק תשובה נכונה. הנה כמה דוגמאות של שאלות שהופיעו בשאלונים:
האם אתה שקונה את המוצר?
מה קנית? (אפשרויות בתפריט נפתח).
האם היית מרוצה מאיכות הרכישות הקודמות או מתכנן לקנות בעתיד?
האם תשתמש בשירותים שלנו שוב ותמליץ לאחרים?

2. לשלוח הזמנות הסקר בהתאם לתנאי רכישות. בכל מערכת יצירת לידים של לקוחות פוטנציאליים, הם מתבקשים לציין מתי הם מתכוונים לבצע רכישה (תוך 3 חודשים, 6 חודשים, 12 חודשים וכו').
בקרת לידים אוטומטית מסננת לקוחות פוטנציאלים על פי פילוח לפי תקופת הרכישה שלהם. כל שבוע יש להוציא דוח, ולבדוק האם הלקוחות בשלים לבצע רכישה. ליד, אשר לא ציין תאריך יעד להשלמת העסקה, יקבל באופן אוטומטי פנייה בתוך 30 ימים. הפנייה מזכירה ללקוחות פוטנציאליים על מסע השיווק. ההזמנה כוללת קישור שאלון מקוון, המכיל שאלות על איכות השירותים ללקוחות.

3. להגדיל את אחוז התגובות בעזרת מוטיבציה נוספת. כל משתמש פוטנציאלי מקבל שובר מתנה בסך 10 ש"ח כתודה על מילוי השאלון. הגולש פודה את המתנה באמצעות קוד מיוחד באינטרנט. כשבוחנים את היעילות של המתנה, מגלים כי שיעור התגובה עלה בממוצע 2-3%.
בנוסף, בעזרת נתונים נבחרים, אפשר ליצור קשר עם הצרכן הפוטנציאלי, אחרי שפרטיו נאספו במהלך הקמפיין הקודם. לקוחות פוטנציאלים שעדיין לא סיימו את השאלון בתוך שבוע לאחר קבלת הפנייה, יקבלו תזכורת אוטומטית בדוא"ל באמצעות מכתב שמבקש מהם לענות על השאלות, אשר יסייעו לשפר את איכות השירותים. מכתב התזכורת הראה עלייה בשיעור גבוה של תגובה לעומת הפנייה הראשונה.

4. פעילויות תחקיר נוספות. שאלות ספציפיות ללקוחות לגבי תהליך ההחלטה בהקשר לרכישות. תחקיר כזה מעורר תגובות שונות שחשובות לשיווק: לקוחות אומרים שהם לא מבצעים רכישה, כי הם לא היו מרוצים מאספקט כזה או אחר. מידע כזה חוזר לבעלי העסק והם מפיקים לקחים להמשך הפעילות. לקוחות שמעידים שאינם קונים את המוצר, אבל מתכננים לקנות אותו בהמשך, יביאו לחזרת ליד לערוץ המכירות.

5. לנתח ולדווח על התוצאות של שאלון. הנתונים המתקבלים יסייעו להשיג את הרווח הנקי עבור תוכניות השיווק ויביאו להצלחות במכירות.

נסו זאת עכשיו, ללא עלות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *