הגדלת כמות הלידים מהאתר באמצעות SEO ו- PPC בסיסיים

כיצד לבצע מעקב אחר לידים?
20 אפריל, 2015
כך תבצעו רכישת לידים חכמה
20 אפריל, 2015

הגדלת כמות הלידים מהאתר באמצעות SEO ו- PPC בסיסיים

בעלי עסק רבים לא מצליחים לייצר הכנסה ראויה מאתר האינטרנט העסקי שלהם, כיוון שהאתר מייצר לידים מעטים (אם בכלל) ומכירות זעומות. מצב כזה עלול להרפות את ידיו של עסק חדש שמבקש להתבסס על מכירות מקוונות בלבד, או לגרום לעסק שעובד אופליין להזניח ולזנוח את אתר האינטרנט העסקי לחלוטין. איך בעל עסק יכול להגדיל את כמות הלידים המגיעים מהאתר העסקי?

מביאים קהל לאתר באמצעות SEO או PPC, או שניהם גם יחד

כדי להפוך אתר אינטרנט למקור הכנסה עיקרי, עלינו להביא לאתר קהל רב. אנו יכולים לעשות זאת באמצעות קידום אתר אורגני (SEO), או באמצעות פרסום ממומן (PPC).

SEO – Search Engine Optimization

קידום אתר אורגני באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה היא שיפור ביצועיו של דבר מה, הפיכתו לטוב יותר, לאופטימאלי. ביצוע אופטימיזציה לאתר אינטרנט כולל התמקדות תוכנית, כתיבת תכנים, מתן כותרות ותיאורים הכוללים מילות מפתח רלוונטיות, סידור היררכי ולוגי של הנושאים באתר, יצירת רשת קישורים פנימית וחיצונית לאתר, ועוד ועוד.

האופטימיזציה מיועדת גם עבור מנועי החיפוש וגם עבור הגולשים, והיא מאפשרת את קידומו של האתר בצורה טבעית, אורגנית, בתוצאות ה"רגילות" (לא ממומנות) של גוגל (או של מנוע חיפוש אחר). אם פועלים נכונה, נוכל לראות התקדמות תמידית ונחושה של האתר מעלה בתוצאות החיפוש, גם אם התקדמות זו תידמה לנו לעתים כמעט אטית. נוכל להתנחם בכך שככל שאנו מתמידים יותר, כך אנו הופכים בעיניי מנוע החיפוש לאתרים רציניים שניתן לסמוך עליהם, ל"אוטוריטה" בתחומנו, ולכן מנוע החיפוש יציג אותנו לעתים יותר קרובות, במונחי חיפוש נוספים.

מנועי החיפוש רוצים להציג למחפש המידע את התוכן הנכון ביותר עבורו ולכן, הם צריכים להיות רלוונטיים ועדכניים, מלאים בתנועה, והם בוחרים להציג את האתרים שעוזרים להם להיראות כך בעיני הגולשים. רבות מדובר על "האלגוריתם של גוגל", ועל הדרכים המסתוריות שבהן הוא עובד. אך עלינו לזכור דבר אחד – גם אם אין אנו יודעים כיצד האלגוריתם של מנוע החיפוש עובד מאחורי הקלעים, אנו יכולים להיות בטוחים כי טובת הגולש תמיד עומדת לנגד עיניו. כלומר – אם האתר שלכם מועיל ונוח, הגולשים נשארים בו למשך כמה דקות ולא סוגרים אותו מיד, והם ממשיכים לדפדף בו מתוך עניין – בודאי שגוגל "יאהב" אתכם יותר מאשר "אתר ספאם" שאף אחד לא מעוניין להיתקל בו.

ולכן, כדי לעזור לנו להיות מועילים לגולשים, מנועי החיפוש מגישים לנו הנחיות מדויקות על גבי מגש של כסף – איך ומה צריך לעשות, טכנית, כדי לעלות במדרג האתרים עד לעמוד הראשון והנכסף.

אלו ההנחיות של גוגל, למשל >

 

 PPC – Pay Per Click

פרסום ממומן: תשלום למנוע החיפוש לפי "קליק"

באמצעות תשלום למנוע החיפוש, האתר שלנו יכול להופיע במודעות הממומנות בדפי התוצאות של המנוע, הממוקמות מעל לתוצאות החיפוש "הרגילות". אך למרות שהן מופיעות מעל לתוצאות הרגילות, גולשים נוטים ללחוץ פחות על המודעות כיוון שהן נדמות כפרסומת, ובני אדם לא מחבבים פרסומות. עד כדי כך בני אדם לא מחבבים פרסומות, שפיתחנו "עיוורון פרסומות" – מצב ידוע בו העין האנושית "מדלגת" מעל הפרסומת ומחפשת תוכן אחר שנדמה לה כיותר אמין. בגלל עיוורון הפרסומות, המפרסמים מנסים להציג לנו את מרכולתם יותר ויותר, ונדמים לנו כ"נודניקים" אמתיים, והעניין עוזר לא למפרסם ולא לגולש. הדרך להתחמק מעיוורון הפרסומות היא להציג את הפרסום בעיצוב דומה לעיצוב התוכן הלא ממומן, ואז אנו מגדילים את סיכויינו לחשיפתו בפני הגולשים. המודעות הממומנות נוטות לעשות זאת בדיוק, ולכן הן זוכות לחשיפה רבה יותר מבאנר שמאלי, עד כמה שיהבהב, באתר האינטרנט.

החשיפה הזו במודעות הממומנות עולה פר קליק – המפרסם משלם עבור כל קליק שהקליקו על הפרסומת שלו. כמו בכל תחום גם כאן קיימים נוכלים מתחרים שילחצו על המודעה של המתחרה שלהם בכל יום ואף יפעילו צוות שלם הממוקד למטרה זו, ועל אף שגוגל מזהה את ה-IP של המחשב שממנו הקליקו ופוסל הקלקות חשודות, הם ימצאו דרכים לעקוף גם את זה (ולצערנו, הן ישנן).

אך למרות כל זאת –

המודעות הממומנות הן הדרך הטובה ביותר כיום להביא לאתר קהל יעד ממוקד ואיכותי, ובאופן מהיר.

שילמת? המודעה שלך באוויר. כמובן שגם למודעות אלו יש לבצע אופטימיזציה, וקיימים חוקים רבים אשר מעלים או מורידים את איכותה של מודעה בעיני מנוע החיפוש. מודעה איכותית תוצג ראשונה או שניה, למשך זמן רב יותר, וגם – המפרסם ישלם עליה הרבה פחות (צ'ופר למפרסם על מילוי הוראות).

וכאן ההנחיות של גוגל למודעות ממומנות >

 


להתקדמות מהירה ובטוחה, או לאנשים ללא רקע טכני, מומלץ להשכיר את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בקידום אתרים אורגני ובפרסום אתרים ממומן.


 

וכמה המלצות שיעזרו לכם לייצר לידים רבים יותר:

SEO בסיסי

  1. מחקר מקדים של מילות מפתח. יש לערוך מחקר מדוקדק של מילות המפתח הרלבנטיות לאתר העסק. מה כותבים הגולשים במנוע החיפוש כאשר הם מחפשים שירות או מוצר כמו שלכם? באילו מילים וביטויים הם עושים שימוש?
  2. צרו ניווט קל באתר. על הגולש להבין את דרך ההתמצאות באתר באופן מהיר וקל. יש להקל על קהל הגולשים להמשיך ולגלוש באתר. אל לנו להחביא תוכן חשוב, כיוון שאנחנו רוצים שהגולש יישאר באתר זמן רב ככל הניתן.
  3. שיבוץ מילות המפתח בתכנים. יש לכתוב מאמרים המתמקדים בנושאים החשובים לעסק, ועל מאמרים אלו לכלול את מילות המפתח והביטויים בהם הגולשים עושים שימוש בעת חיפושם אחר המוצר/שירות שלך. על המאמרים להיות מקצועיים ומועילים לקורא. אל לכם לחזור על מילת מפתח שוב ושוב ללא כל היגיון בריא, שכן המאמר יסומן כספאם ואתרכם יירד בדירוג.
  4. שיבוץ מילות המפתח בכותרות ובתגי המטא. יש לעשות זאת עבור כל דפי האתר ולוודא כי אין באתר דפים עם תגים כפולים או שגויים.
  5. עשו שימוש בכותרות. כותרת H1, H2, H3, ואפילו H4 ויותר.
  6. הוציאו לינקים חיצוניים מהתוכן. על הלינקים להיות רלוונטיים לתוכן המאמר, רצוי לאתרים שהם "אוטוריטה" בתחומם.
  7. בנו רשת קישורים פנימית באתר. החליטו מיהם הדפים החשובים ביותר, "דפי האב"; מיהם "הילדים" של דפי האב, שהם חשובים מעט פחות; וכן הלאה לפי סדר עדיפויות ברור ולוגי. קשרו אל הדפים הראשיים מכל דף "ילד", באופן הגיוני, פעם אחת לפחות, ורצוי בפסקה הראשונה.
  8. ודאו כי אין באתר "לינקים שבורים". לינקים שבורים מקשרים לדפים שאינם קיימים. גולש אשר לוחץ על לינק שבור מגיע לשגיאת 404. אם יש לכם אתר וורדפרס, תוכלו להיעזר באחד מהתוספים הרבים שמציעים זיהוי וטיפול בשגיאות 404 ובלינקים שבורים.
  9. ודאו כי הגולשים לא מגיעים לדפים שאינם קיימים. לאחר שגוגל (או מנוע חיפוש אחר) מאנדקס דף אינטרנט באתר, כתובת ה-URL של הדף זמינה להקלקה בתוצאות החיפוש. אם מחקתם את הדף באתר, הגולשים שיקליקו על הדף בתוצאות החיפוש יגיעו לשגיאת 404. כדי למנוע זאת, אם יש לכם כתובת שכבר אונדקסה אך נמחקה, בצעו עבורה הפניית 301. אם יש לכם אתר וורדפרס, תוכלו להיעזר בתוסף מתאים.
  10. כתיבת תוכן קבועה. אם אתם מעוניינים לראות התקדמות, עליכם לכתוב ולהעלות לאתר מאמר 1 בשבוע לכל הפחות.

PPC בסיסי

  1. הערכת יעילות הקמפיין. כדאי לעשות שימוש בכלים השונים שמציע לנו Google, כמו הכלי לתכנון מילות המפתח (בשלב המחקר הראשוני של מילות המפתח) ב-Google Adwords, וכמובן Google Analytics, לטובת מדידה ובקרה לאחר פרסום המודעות.
  2. רשמו את מילות המפתח בכל מודעה. על כותרת המודעה וגם על טקסט הפרסום להכיל את מילות המפתח הרלוונטיות לכם, על כל הוריאציות הפנימיות השונות שלהן.
  3. מהיכן הגיעו אליי הלידים? לידים יכולים להגיע באמצעות פניות מטופס באתר / בדף הנחיתה, או באמצעות פניות טלפוניות שיגיעו מטלפון שציינתם במודעה. אבל איך תדעו אם הטלפון שקיבלתם היום בבוקר הגיע אליכם מהמודעה בגוגל או ממקור אחר? ואיך תדעו מאיזו מודעה בגוגל הגיעו רוב הטלפונים? מידע זה ומידע רב נוסף תוכלו לגלות באמצעות שימוש בטלפונים וירטואליים עם בקרה שיווקית, אשר יקלו על חייכם במידה רבה מאוד.
  4. בצעו בקרה תמידית. מודעות הפרסום מושפעות מגורמים רבים כתנועתם ופעילותם של מתחרים, העדפותיהם האישיות של גולשים, ועוד. כל מילה במודעת הפרסום היא בעלת השפעה כבדת משקל על הצלחת הקמפיין, וכדאי מאוד לעשות נסיונות מרובים עד שמגיעים לכמה "מודעות זהב" שעובדות טוב. יש לשוב ולבדוק את יעילות הפרסום באופן קבוע, ובמידת הצורך גם לבצע שיפורים ושינויים בתוכן המודעות ובכותרות שלהן.

 

תנו למערכתLead Manager  לייעל לכם את תהליכי העבודה.

נסו זאת עכשיו, ללא עלות:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *